יום חמישי, 20 בדצמבר 2012

Kodak Ektar בליל אפריל, 2011

אלו תמונות שצולמו על Kodak Ektar 100, הפילם המקצועי של חברת קודאק שקוראת לו "הפילם הצבעוני החלק ביותר בעולם" (The World's Finest Grain Color Negative Film - גרעיניות דקיקה). תכל'ס, הם די צודקים. לא בדקתי את כל הפילם בעולם, אבל הגרעיניות כאן (אפילו שצילמתי כמעט את כולו בלילה) ממש לא נראית. חסות מחברת סונול וממשיכים.



קודאק אקטר הוא פילם עם רגישות נמוכה, 100. ולכן מתאים לימים רווי שמש, שמחה ונצנצים. אבל כמובן, לא תמיד צריך להקשיב להוראות ההפעלה. צילמתי כמעט את כולו בלילה, כמו שרואים בתמונות. לא דחפתי אותו, רק חשפתי ארוכות. וכשאני אומר ארוכות, אין לי מושג למה אני מתכוון. אני לא זוכר כמה זמן חשפתי, משהו כמו 1/15 השנייה. נחמד מאוד שיצאו לי תמונות, למרות שחלקן מרוחות. התחלתי לצלם בינואר 2011, אז אפריל 2011 (הזמן שבו הפילם צולם) היה ממש תחילת עידן הפילם שלי.
מה שאני רוצה לומר בזה הוא, שלמרות שלא ידעתי מה אני עושה כ"כ, הפילם הרחום סלח לי ברוב חסדו. לכן, הקרבתי  עבורו 44 בתולות בגילאי 19-20, בכדי להודות לו על רוחב ליבו ומסירותו הבלתי נלאית אליי.


המצלמה שאיתה צילמתי היא Lomo Smena Symbol ואיזה פלאש בלמ"ז. את שניהם קניתי בחנות יד שנייה ב-30 שקל כל פריט. קניתי את הקודק אקטר גם ב-(קירוב) 30 שקל כל אחד. ציוד די זול, ועדיין מתעלה די בקלות על תנאי תאורה קשים שאיתם המצלמות הדיגיטליות (הפושטיות והנוט סוי פושטיות) של היום מתקשות להתמודד. נכון שהתמונות לא מדוייקות או בעלות קומפוזיציה נהדרת, אבל הן מעניינות. ומה שהופך אותן למעניינות הוא האופי שיש לפילם בניגוד לקרירות שנובעת לרוב ממצלמות דיגיטליות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה